(online) workshop

Verbeteren of innoveren is nog nooit zo praktisch geweest met Waardevolle Eenvoud. Via een lezing maakt de organisatie makkelijk kennis met het model en de tools om direct aan de slag te kunnen. Deze kennismaking is heel interactief en zit vol met praktische voorbeelden. Zo begrijpt iedereen hoe het werkt en kan iedere deelnemer er voordeel uit halen.

workshop

Als er wat meer tijd is kan de organisatie een onderwerp aanreiken voor een praktische workshop. Samen met de deelnemers verkennen we na de lezing waar de essentie van de uitdaging zit. Met de praktische principes van waarde toevoegen of te vereenvoudigen gaan ze in groepjes aan het werk. Dat levert gegarandeerd doorbraken op voor producten, diensten of processen van de organisatie. Daarmee is de workshop niet alleen blik verruimend en leerzaam, maar levert het direct resultaten op.  

ook online

Niets is leuker dan een mooie workshop op locatie. In deze Coronatijd kan het echter ook helemaal online, of in een mixvorm. Naast de online lezing werkt het met interactieve elementen, break-outsessies en het delen van de resultaten.

voor wie?

Door het universele model is een workshop breed inzetbaar. Of het nu gaat om bedrijven, instellingen, scholen, zorg of overheid: overal spelen de vraagstukken van waarde toevoegen en eenvoud creëren richting (interne) klanten. Afhankelijk van de doelgroep krijgt de workshop een passende insteek en aanpak.

enkele voorbeelden

• Bij Univé Noord-Nederland verzorgde ik een aantal workshops voor leidinggevenden. We werkten voornamelijk aan vereenvoudigingen in klantprocessen voor de zakelijke en particuliere markt.

• Op een bijeenkomst voor raden van Commissarissen van woningcorporaties in Twente verzorgde ik een lezing. Daarna volgde een workshop over waarde toevoegen en eenvoud creëren bij woningcorporaties.

• Met de ontwikkelafdeling van een softwarebedrijf hebben we in enkele uren kennis gemaakt met het model. Vervolgens zijn belangrijke verbetermogelijkheden en oplossingen in beeld gebracht.

• Voor de Health Innovation School Brabant gaf ik een online workshop aan innovatoren in de zorg, waarbij de deelnemers de theorie toepasten op hun eigen groepsprojecten. Daarmee konden ze direct verbeteringen doorvoeren aan de ontwikkelde zorgconcepten.

‘We hebben verzekeren met elkaar ongelofelijk complex gemaakt. Voor je het weet gaat alle aandacht uit naar het beheersen van processen, in plaats van het bedienen van onze klanten. Bart wist ons denken open te breken en ons heel snel klantgericht te laten kijken naar onze diensten en processen. Het model en de aanpak zijn zo toegankelijk dat we in een paar uur tijd met elkaar oplossingen ontwikkelden om belangrijke frustraties sterk te vereenvoudigen.’

Jan Dijkstra

Raad van Bestuur, Univé Noord-Nederland

We hadden Bart uitgenodigd voor een workshop op onze heidagen. Dat bleek achteraf een gouden greep. Als softwareontwikkelaar denk je heel snel in technische details, zonder eerst goed te overzien wat de klant nu eigenlijk wil. Bart liet ons zijn aanpak zien en dit hebben we direct toegepast op onze software. Met veel succes! Door deze methode kunnen we heel snel de verbeterpunten boven water krijgen, en dat op een hele simpele manier.

Sybrand Westhuis

Softwareontwikkelaar, MKG Nederland B.V.

bestel direct

  • Meer informatie over het boek

  • Directe bestelling bij de auteur

  • Binnen twee werkdagen in huis

  • Gratis verzending binnen Nederland